Slovensko bylo až do konce roku 1992 součástí Československé federativní (a předtím socialistické) republiky. Od konce roku 1918 to bylo celých 73 let, zajímavé je, že státní svátek vzniku Československa slavíme, přitom už tento subjekt neexistuje. Zda bylo rozdělení republiky po právní stránce regulérní, protože neproběhlo řádné referendum, to už si zjistěte sami, každopádně Slováci, kteří dnes žijí na našem území (České republiky) jsou již cizinci.A teď si představte, že tu rodilý Slovák, který umí perfektně česky, chce založit firmu na výrobu, prodej a pronájem vodáckého vybavení. Slováci jsou stejně dobří „vodáci“ jako my, snadno se o tom přesvědčíte na olympiádách, kde získávají cenné trofeje na divoké vodě, a tak by mohl poskytnout i na našem území perfektní služby, které ocení mnoho zájemců o vodní sporty. Vodáctví je navíc masově rozšířené a zájem nakupovat či pronajímat plavidla, pádly, přílby, barely, vaky a další vybavení, je velký.K pronájmu a přepravě lodí se většinou využívají velké transportní dodávky s tažným zařízením, za které připojíte přívěs, upravený pro přepravu i deseti lodí naráz, a takto lze zajistit efektivní dopravu lodí pro své klienty prakticky po celém území republiky i v zahraničí. Dodávky se však nevyplatí pořizovat příliš staré a s vysokým nájezdem kilometrů, aby vás vůz „nevypekl“ někde v terénu s loďmi na vozíku, jistou možností je i auto na splátky pro cizince. Co je k tomu zapotřebí po administrativní stránce, a jaké podmínky a možnosti tu Slováci mají, si snadno zjistíte u leasingové společnosti, a přistoupíte-li na dané podmínky, podepíšete smlouvu a můžete začít podnikat.Jistě bychom vám nemuseli připomínat, že je před začátkem podnikání v tomto oboru zjistit co nejvíce podrobných informací ohledně situace na trhu, abyste měli jasno v tom, zda se vyplatí pronajímat nebo prodávat lodě pro plavbu na Vltavě, nebo se raději orientovat na Lužnici, Sázavu či Berounku, zda také neprovozovat tábořiště či kemp s restaurací atd.